Média a jejich vliv na naše vnímání reality

27.10.2018

MÉDIA: Jedná se o velmi silný nástroj homogenizace a tedy i manipulace s lidmi. Média mají sloužit všeobecnému blahu, neboť informovanost je považována za výsadu blahobytu a pokroku. Bohužel hodnotná informační média, jako jsou kanály s dokumentárními pořady o přírodě, vědě nebo spiritualitě (nemyslím náboženství nebo esoteriku) se těší mizivému zájmu posluchačů a diváků. Budeme tedy mluvit o mainstreamu, který je nejsledovanější a má největší vliv na kolektivní vědomí společnosti. Rozdělíme si jednotlivá média, pro ujasnění, jak moc mají vliv na naše zdraví.

  • Televizní stanice - především zpravodajství, je zaměřeno na šíření strachu, katastrof, násilí a senzací. Jedná se o destruktivní pole, která udržují celé národy ve strachu a jak je všeobecně známo, lidé plni strachu jsou snadno manipulovatelní, ovladatelní a méně obezřetní. Jsou více svolní ke "kompromisům" na úkor kvality svého života, svých práv a svobod.
  • Tisk - většinou ovládána stejnými vlastníky jako televizní stanice, podobný obsah a podobná míra strachu, podobné destruktivní pole strachu. Avšak tam, kde část populace ve své úrovni vědomí opustila strach a je poháněna touhou nebo je pyšná, přicházejí na řadu lifestylové časopisy, které prodávají nepravdy o "nezbytných" výrobcích a službách, bez kterých život nemá "smysl".
  • Internet - jeho síla i slabost v jednom, je snadná a celosvětová dostupnost. Takže se postupně média z bodů 2. a 3. přesouvají právě na internet, zde se navíc dají sledovat uživatelé (kdy, kde a co čtou a vyhledávají) a lépe na ně zacílit reklamu. Je dobré vědět, že až 65% obsahu informací na internetu je nepravdivých* (* zdroj: Pravda vs. Nepravda - Sir David R. Hawkins PhD)
  • Reklama - založena téměř výhradně na strachu, touze a pýše, protože tak lze zajistit ty největší zisky. Chytlavými a dokola opakovanými reklamami můžeme snadno manipulovat velké skupiny lidí, kteří pak uzpůsobí svůj životní styl, své cíle právě reklamnímu vlivu
  • Filmový a hudební průmysl - vyzdvihované ikony, bez ohledu na kvalitu a úroveň vědomí produkovaných děl (zisky a snadné šíření vítězí nad kvalitou)

Zde je seznam opět velmi dlouhý, ale je mnohem snazší se "chránit" před toxickým vlivem na úrovni médií. Lze si vybírat a některá média a informace zcela vynechat, někdy dokonce všechny. Zamysleli jste se někdy co přijímáte? Z jakých médií čerpáte informace? Jsou konstruktivní? Posilují vás? Vyživují vás? Je nutné mít tento "přehled"? Zvažte to důkladně a zjistíte, že méně v tomto případě znamená více a má velký vliv na růst kvality vašeho života a zdraví. Vhodným prostředkem uvědomění je přednáška ÚROVNĚ VĚDOMÍ - kineziologie, věda pro život. Pokud dáváte přednost samostudiu, doporučuji si přečíst díla Prof. Davida R. Hawkinse.